RSS

Tristă Românie

09 Dec

Imi promisesem că n-o să mai scriu vreun articol anul ăsta. Dar mi-a venit în cap un gând ce chiar vreau să îl scriu. Fiindcă e trist ce se întâmplă acum în România. E trist fiindcă în mod în timp ce vecinii noștri ies în piață și darâmă statui sau ocupă Parlamente, noi dăm share pe facebook și spunem că avem o țară de căcat.

Nu sunt eu mai breaz că nu scriu articolul ăsta din piața Victoriei, nici de pe frontul de la Pungești, însă mă uit, mă minunez și îmi continuii viața. Îmi pasă, dar simt că e peste puterile mele și în egoismul meu măcar tac din gură pe moment, până o să îmi crească vâna îmi mine să fac ceva. Nu sunt adeptul protestelor, eu sunt adeptului parului. Și până când n-o să mă simt în stare să iau ciomagul în mână să mărșăluiesc cu alți câteva sute ca mine spre București, prefer să tac. Să tac și să aștept momentul ciomagului.

E ciudat însă să văd oamenii oripilați cu ce se întâmplă în țara asta și să se plângă, vai de capul ei țară. Faptul că te plângi n-a schimbat nimic, niciodată.

Am ajuns o nație de triști, care ne plângem sau facem haz de necaz. O nație pentru iarba a devenit mereu mai verde partea cealaltă de gard. Ne-am făcut atâta timp proști și hoți și imbecili, încât am ajuns să credem cu tărie acest lucru. Iar asta se vede acum.

Suntem o nație de triști, care am crezut că în 89 că a fost doborât un șarpe. Când de fapt a fost hidră, o hidră ce încă trăiește bine mersi cu toate capetele. Iar o hidră poți s-o omori într-un singur fel: dându-i foc. Fiindcă altfel, vor mai crește două capete în loc de unul.

Dar până va apărea Hercule, hai să ne întoarcem la tristețea noastră, și să privim. Fiindcă doar asta ne-a mai rămas.

Ce-ti doresc eu tie, tristă Romanie,
Tara mea de glorii, tara mea de dor?
Bratele lăsate, fără de tarie,
La trecutu-ti mare, tristul viitor!
Fiarba vinu-n cupe, bem de supărare,
Daca fiii-ti mindri aste le nutresc;
Tu ramai ca stanca, vezi ca vine valul,
Trista Romanie, asta ti-o doresc.

Iar eu, mă-ntorc în hibernarea mea virtuală; să ne auzim cu bine, pe meleaguri mai fericite.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Decembrie 9, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Lasă un răspuns

 
