RSS

Cărțile nu vor muri niciodată!

18 Oct

cool-home-library-design-3Scrisul e unul dintre acele mici amănunte prin care omul se diferențiază de restul regnului animal. Iar transpunerea ideilor în scris este ceva extraordinar.

Prin intermediul cărților oamenii au reușit de-a lungul timpului să păstreze istoria vie în amintirea oamenilor, au reușit să transmită idei care altfel s-ar fi pierdut, au reușit să transmită moștenirea mai departe. Și de aceea oamenii au reușit să evolueze de-a lungul timpului. În mare parte și din cauza cărților.

Când eram mic citeam ca nebunul. Citeam uneori chiar și o carte pe zi. Și citeam tot ce îmi cădea în mână. Chiar dacă rata cărților pe an a scăzut, încă citesc și astăzi cât de des pot. Dar, iar bat câmpii iar eu vroiam să scriu despre cărți, nu despre cât citeam eu.

Cărțile nu vor muri niciodată, fiindcă mereu vor fi cititori care să le citească. Mereu vor fi oameni avizi după citit. Și aici mă refer la cărțile din hârtie; alea cu copertă ce le deschizi și poți să le miroși. De cărțile alea vorbesc. Nu de cărțile electronice, pe care personal nu le înghit în momentul de față. Pur și simplu nu pot. Poate dacă aș avea un e-reader; poate.

Însă eu am un vis de mic copil, să am o bibliotecă mare și plină de cărți ( cam în genul celei din imagine). Să mă așez în fotoliu, lângă șemineu și să dau pagină după pagină. Să simt mirosul de carte veche, în timp ce lemnul trosnește în foc. Să simt pagina, îngălbenită de timp, și să aud foșnetul hârtiei în mișcare.

De unde știu că nu vor muri niciodată cărțile? Fiindcă există cititori. Există oameni pasionați de cărți și cărora le place să citească. Cărora le place să citească cartea chiar dacă au văzut filmul. Fiindcă niciodată filmul nu se va compara cu cartea. Niciodată.

Și atâta timp cât vor exista cititori, vor exista și oameni care să scrie. Care își vor pune ideile în scris, le vor încondeia frumos și le vor pune cititorilor pe tavă, sau mă rog pe carte.

Și îmi place de fiecare dată să descopăr oameni cărora le place să citească. Fiindcă în cei 23 de ani ai mei i-am întâlnit foarte rar. Când eram în școala generală, aveam un singur tovarăș de citit. În liceu, nu am avut nici măcar unul. Nu era cool să citești nici pe vremea mea. Și din cauza asta mă bucur să descopăr cititori ca mine.

Și mai mult mă bucur când mă duc printr-o librărie și văd copii de 8-9 ani care se roagă de părinți să le cumpere cărți. Asta înseamnă că există generații tinere de cititori, care preferă să citească decât să stea pe facebook, sau să alte rețele sociale care mai există și nu le știu eu.

Atâta timp cât oamenii vor citit, cărțile nu vor muri niciodată.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Octombrie 18, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

 
