RSS

Trăim în universuri paralele

27 Sep

85782485_1361927670

De-a lungul cărților SF ce le-am citit, filmelor ce le-am văzut și de-a lungul discuțiilor filozofice ce le-am purtat la vremea mea s-a adus cel puțin odată vorba despre universuri paralele.

Există oare universuri paralele? Este viața acolo ca la noi? Am putea ajunge acolo?

Nu știu dacă la un nivel metafizic este posibilitatea să existe universuri paralele, lucru acesta ține de fizica cuantică și înnebuniții de SF să afle acest lucru. Însă știu că există universuri paralele …. sau hai să le numesc lumi diferite în care trăim. Da, noi cei care trăim pe acest pământ trăim într-un propriu univers datorită substanței gelatinoase din cavitatea craniană, numită generic creier.

Orice ne place nouă să copiem pe alții, să fim exact ca vedetele de la TV nu vom fi niciodată și nici ele nu vor fi vreodată ca și noi. Fiindcă fiecare persoană este în sine unică. Poate avem aceeași componență chimică, poate corpul nostru are aceeași componență biologică, însă creierul nostru face toată diferența. Conexiunile între celule sale sunt unice la fiecare persoană, memoriile depozitate, trăirile, sentimentele, experiențele sunt unice pentru fiecare în parte. Și asta ne diferă și ne face speciali.

Și de asta trăim în universuri paralele. Fiindcă fiecare om vedea lumea prin ochii săi. Și fiecare o vede lumea într-un mod diferit. Și de aceea e greu să acceptăm părerile altora și uneori ne certăm din cauza unor convingeri sau credințe diferite. Fiindcă lumile noastre sunt diferite. Interacționează din când în când în momentul comunicării și cam atât.

Dacă am înțelege acest lucru, am avea mai puține certuri, contraziceri cu cei din jurul nostru. Fiindcă fiecare avem propria lume și nu ne place să fie schimbată cu forța.

Totul e relativ. Nothing is true. Everything is permitted. 

PS: Vide-ul de mai jos mi-a stârnit articolul ăsta.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Septembrie 27, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

 
