RSS

5 AM

24 Sep

5amSuna ceasul. Din instinct apăs pe snooze prima oară. Mai moțăi încă 5 minute. Sună iar alarma enervantă. Nu știu de ce naiba nu o schimb. Poate pentru a mă trezi … cine știe.

Mă ridic din pat greu, parcă n-am chef dar totuși o fac. Îmi caut hainele pe întuneric, nu aprind becul să nu-l trezesc pe frate-miu ce încă doarme. Normal că doarme. E cinci dimineața. Ce om normal s-ar trezi la ora asta?Dar eu n-am admis vreodată c-aș fi normal.

Mă duc să mă spăl pe față, să-mi revin din somnolență. Măică-mea se pregătește să se ducă la muncă. Se uită puțin ciudat, dar s-a obișnuit deja cu metehnele mele matinale. Jetul de apă rece ce îmi atinge fața mă trezește dintr-o dată. 

Îmi pun căștile în urechi și ies afară. De obicei alerg. Azi n-am chef. O iau ușor spre dreapta. Nici nu știu unde merg. Unde mă duc picioarele. În căști începe „It’s my life”, dar imediat nici nu mai aud melodia. Nu mai aud nimic, simt o liniște atât de calmă la ora 5 și ceva. În drumul meu întâlnesc oameni grăbiți, care trec în viteză pe lângă mine. Îmi dau seama că merg prea repede și încetinesc pasul. Mă uit la cei ce trec zgribuliți de frig, grăbindu-se spre muncă, ținând în mână o plasă unde probabil e un pachet cu ceva de mâncare. Nici măcar un zâmbet. Simt o tristețe pe fețele lor, o tristețe care mă întristează gândindu-mă și maică-mea e în aceeași situație.

Ajung la o intersecție și fără motiv o iau spre stânga. Realizez că radioul cântă, nu bag în seamă nici de data asta. Totul e un zgomot de fundal. Mă las purtat de pași și încep să simt și eu frigul de afară. Măresc puțin pasul pentru a mă încălzi, dar fără efect. Văd tot mai mulți oameni grăbiți spre muncă. Aceleași fețe triste, același pas grăbit.

Mă întreb de ce alegem să lucrăm la lucruri care nici măcar nu ne plac. Nu ne aduc nici o satisfacție în afară de cea a salariului, și ăla mic, de la sfârșitul lunii. Încep să mă gândesc la ce voi face eu azi.

Deja parcă se crapă de ziuă. E aproape ora 6, iar eu mă îndrept spre casă.

Începe o nouă zi.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Septembrie 24, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

 
