RSS

Ce vârstă au urechile tale?

14 Aug

ce varsta au urechile tale?

În urmă cu ceva timp scriam despre cinci canale de youtube la care merită să te abonezi. Unul dintre cele cinci canale recomandate este AsapSCIENCE, un canal educațional foarte interesant.

Ieri, băieții ce se ocupă de canal, au postat un video despre vârsta urechilor, modul în care auzim și cum se deteriorează urechea de-a lungul timpului. În același timp, în video e și un test prin care îți poți testa vârsta urechilor.

De exemplu eu nu aud frecvențe mai înalte de 17.000 Hz, frecvențe ce la vârsta mea ar trebui să le aud. Chiar dacă e posibil ca acest lucru să fie și din vina Youtube, fiindcă a compresat video-ul, tot mi-a ridicat semne de întrebare.

În ziua de azi urechile noastre sunt supuse unui zgomot infernal. Chiar în momentul în care scriu articolul ( e ora 8: 20 AM) un pickamer sparge nonșalant asfaltul. Pe lângă asta avem mașini, tramvaie, muzică asurzitoare, seri în club, concerte etc etc. Să nu mai vorbesc de faptul că stăm mai tot timpul că căștile în urechi, de cele mai multe ori cu volumul la maxim datorită traficului din jurul nostru ce ne întrerupe audierea melodiei preferate.

Urechea internă e unul dintre puținele organe din corpul nostru care nu se regenerează. Odată pierdute celulele, le-ai pierdut pe vechi, deci adio sunete duioase de păsărele și claxoane în intersecții. Cred că uneori nu ne dăm seama la cât stres și pericol ne supunem urechile. După ce am urmărit acest video, mi-am promis că voi avea mai multă grijă de urechile mele. Vreau să aud perfect la 80-90 de ani fără ajutorul vreunui aparat auditiv.

Ce vârstă au urechile voastre?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe August 14, 2013 în De pe internet

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

 
