RSS

Din experiența de freelancer

24 Apr

Au trecut două luni de când am început să prind contracte ca freelancer și doar o lună de când am luat decizia să fiu freelancer full-time.

De ce am devenit freelancer full-time? Fiindcă efectiv m-am săturat să trimit CV, după CV și să primesc răspunsuri de genul „Ești o persoană cu multe calități însă noi căutăm altceva”. După o analiză mai profundă mi-am dat seama că de fapt și eu caut altceva. Un job m-ar fi încurcat mai mult. Așa că am ales să fiu plătit fix pe timpul meu și pe ceea ce muncesc eu. Iar rezultatele muncii mele nu le culege nimeni altcineva în afară de mine. Așa am și timpul necesar să lucrez la proiectele mele cum ar fi MVE și Tu și banii plus alte proiecte, ce vor avea benefiicile lor în timp.

Nu zic că e ușor să fii freelancer, sau să îți găsești contracte. Nu pot să spun că am câștigat mii de dolar în ultimele două luni. Însă e o activitate mult mai bănoasă decât căutarea de joburi și îmi aduce satisfacții mult mai mari. Plus că îmi organizez timpul așa cum vreau eu, lucrez când vreau eu și lucrez de acasă.

Eu sunt și un caz fericit fiindcă am găsit un client rapid ce mi-a dat și al doilea contract pe o perioadă destul de mare de timp și pe o sumă destul de bună. Am ajuns într-o lună de zile la trei contracte pe elance și săptămâna sunt pe punctul să îl obțin pe al patrulea. Ultimele două contracte sunt clienți ce au revenit.

E dificil până îți găsești primii clienți și trebuie să fii atent pe ce nișă te bagi. De exemplu eu am fost pe writing până acum pe elance dar mă voi muta pe admin suport, fiindcă presimt că voi avea mai multe contracte acolo.

În afară de elance, mai caut și alte platforme de freelancing, cea mai de succes ( pentru mine)  până acum în materie de contracte este Microjoburi, despre care am mai scris pe blog. Am avut și aici câteva comenzi și tot mai vin comenzile.

Pentru mine freelancing-ul e perfect. Și voi continua pe această ruta de acum încolo, cel puțin până când afacerile mele îmi aduc suficient venit pentru a putea renunța la această activitate. Poate nu am aceeași stabilitate ca la un job, dar unde ar mai fi distracția. Plus că mă determină să fiu mereu activ, să nu mă plafonez și pot să îmi caut clienții singur deci să decid singur cât câștig pe lună.

Voi faceți freelancing? Full-time, parti-time? Cum vă merge?

 

Etichete: ,

Lasă un răspuns

 
