RSS

Ce înseamnă dezvoltare personală?

23 Apr

Am făcut cunoștiință cu termenul de dezvoltare personală în urmă cu vreo trei ani de zile. De atunci am început să citesc foarte mult, am început să privesc lucrurile în alt mod. Am început să mă dezvolt, să evoluez eu ca persoană.

Multă lume privește greșit fenomenul de dezvoltare personală. Am întâlnit de multe ori oameni reticenți, care critică domeniul din simplul motiv că „Ei nu vor să se schimbe”, „totul e o prostie” și toată treaba e o apă de ploaie motivațională fără nici un element palpabil.

Literatura motivațională și de dezvoltare personală are un element practic și palpabil și am testat asta pe pielea mea. Cel mai bun exemplu care îl dau eu de obicei este încrederea care am căpătat-o la discursurile în public. În urmă cu trei ani de zile aveam emoții să vorbesc în fața unui grup de 10-20 de persoane, încă îmi aduc aminte emoțiile si simptomele unui atac de panică ce se simțeam. Trei ani mai târziu țineam o prezentare în fața unei mulțimi de peste 100 de oameni. Și mă distram în timp ce vorbeam.

Dezvoltarea personală nu înseamnă să schimbi ceea ce ești. Înseamnă să devii cel mai bun tu posibil care ești. Înseamnă să evoluezi în fiecare zi. Și să dai tot ce ai mai bun.

Dar mulți nu sunt dispuși să depună acest efort. Fiindcă e greu să treci prin tot acest proces. Începi să vezi lumea cu alți ochi, începi să vezi lucrurile altfel și totul pare că se schimbă. Însă de fapt dacă te gândești observi că devii la atitudinea aia de copil când aveai lumea la picioare.

Am stat mult și am analizat cum eram când eram copil. Cum mă comportam, ce vise aveam, cum îmi petreceam timpul. Și mi-am dat seama că așa am devenit acum. Mă rog văd lumea puțin mai matur însă toată această dezvoltare personală m-a făcut să mă regăsesc pe mine. Nu stau acum să povestesc din ce cauză m-am pierdut pe drum, însă e bine să revii pe drumul normal.

Albert Einstei avea o vorbă „Dacă încerci același lucru de mai multe ori și aștepți rezultate diferite ești nebun”. De ce să nu încerci ceva diferit, poate o să ți se potrivească.

 

Etichete:

Lasă un răspuns

 
