RSS

Brandul tău pe Social Media

18 Apr

Fie că vrei, fie că nu vrei Social Media a devenit o componentă constantă în viețile noastre. Și prezența ta în on-line contează din ce în ce mai mult. Poate mai mult decât ne-am dori. De aceea ar trebui să ai puțină grijă de imaginea pe care ți-o creezi în social media. Și nu numai, dar aici vorbim de social media.

Când vorbim de Social Media prima oară ne vine în cap Facebook. La aproape 6 milioane de utilizatori în România e de înțeles. Dar Social Media mai înseamnă: Twitter, Google+, Linkedin, blog, poate și pinterest. Recunosc că în afară de blog și Facebook le folosesc puțin pe celelalte. Însă sunt prezent pe ele și am început de curând să le studiez pe fiecare în parte, fiindcă fiecare mă ajută într-un anumit fel.

Voi ați auzit de pre-impresie? Da, cică odată cu apariția acestui fenomen Social Media a apărut și pre-impresia. Nu poate fi o primă impresie fiindcă nu te-ai cunoscut cu persoana respectivă, dar poți să îți faci o părere despre ea. Sau ei despre tine. Spuneam și în articolul de ieri că am pățit-o ca în discuțiile cu unele persoane să îmi dau seama că s-au uitat pe profilul meu de facebook sau mi-au citit blogul. Fără să îmi spună în mod direct, dar a dat de înțeles. Și am pățit-o la interviuri chiar, pe vremea când simțeam nevoia să îmi caut un job.

Hai să vă spun câteva lucruri ce le-am aflat și eu citind sau discutând cu oameni mai citiți ca mine:

1) Poza de profil e oglinda voastră:

Folosiți aceeși poza de profil peste tot. Și nu schimbați prea des. Asta de obicei activitatea preferată a domnișoarelor. Una-două schimba poza de la profil. Și din nou important de preferat să fiți voi singuri în poză. Dacă nu vă cunoaște persoana care vede fotografia cum își va da seama cine sunteți?

Eu folosesc aceeași poză de profil și pe Facebook și pe Twitter, Youtube, Linkedin și pe blog. Și cu ocazia asta mi-am dat seama că trebuie să schimb poza de aici. Până și poza de la Gravatar e aceeași. Ca atunci când comentez pe bloguri să îmi vadă lumea fix aceeași moacă. Să știe că sunt eu.

2) Folosiți același nume peste tot, în aceeași formulă.

Nu pe facebook ai nume prenume, pe twitter prenume nume pe Google+ mai pui al treilea nume și pe youtube ai pus un nickname. Cum vrei să afle lumea de tine când te caută pe google dacă tu nu apari peste tot la fel?

Dacă dai un search pe Google cu Ștefan Stratulat pe prima pagină mă găsești pe mine. Eu vreau ca lumea să mă știe drept Ștefan Stratulat, nu Stratulat Ștefan sau Ștefan-Adrian Stratulat … Da, mai am și un al doilea prenume. Sau cu oricare alt nickname. Ăsta e brandul ce vreau să îl creez, asta promovez.

3) Postează conținut de calitate pe Social Media. Am scris în articolul trecut despre comportamentul pe facebook. Nu mai reiau discuția aici.

Ca să știi cum să te promovezi și ce brand să îți creezi în primul rând trebuie să știi cine ești tu. Și cum vrei să cunoască lumea. Nu îți creea o imagine falsă în on-line fiindcă n-ai nimic de câștigat. Minciuna are picioare scurte și la un moment dat ți-o iei pe coajă.

Fă în așa fel încât brandul tău să fie un tot unitar atât on-line, cât și offline. Contează foarte mult. Nu promite mai multe decât poți, nu te supra-evalua, dar nici sub-evalua. Fii cine ești și lumea va aprecia asta.

Nu e ușor să îți creezi un brand personal, durează ceva timp. Însă pic cu pic se face lac și perseverența învinge întotdeauna.

Tu cum te promovezi în Social Media?

 
 

Etichete: ,

2 răspunsuri la „Brandul tău pe Social Media

  1. Bogdan Rusu

    Aprilie 18, 2013 at 12:16 pm

    Salut Ștefan,
    Aș avea câteva completări la sfaturile date de tine:

    1. Să vă mențineți informațiile publice sincronizate între profile (de exemplu, școlile absolvite, istoricul angajărilor și al activităților de voluntariat să conțină aceleași detalii pe Facebook, LinkedIn, Xing și alte rețele profesionale) – în primul rând pentru că nu se știe niciodată de peste care dintre aceste profile dă un potențial angajator prima oară și în al doilea rând pentru a nu crea confuzie dacă respectivul angajator se decide să vă caute și celelalte profile.

    2. Să vă înregistrați un domeniu .com sau .ro cu numele vostru, sau chiar pe amândouă – pentru ca în curând vor exploda genul ăsta de brand-uri personale și atunci s-ar putea ca domeniul respectiv să fi fost deja cumpărat de o altă persoană cu același nume. Un domeniu web peronal este practic cea mai importantă investiție pe care o puteți face în brandul vostru și totodată, dacă e bine pus la punct, primul lucru la care s-ar uita motoarele de căutare pentur o căutare cu numele vostru. Deasemenea pentru alegerea domeniului, e indicat pentru SEO ca acesta să fie de forma nume-prenume.com și nu numeprenume.com (sau .ro) însă arată mai rău pentru punctul următor.

    3. O dată luat un domeniu personal, e bine ca atunci când vă alegeți un username pentru un alt profil să îl alegeți exact cu domeniul respectiv, dacă e posibil (sau cu domeniul fără simboluri dacă nu sunt permise). De exemplu, dacă aveți domeniul ionpopescu.com, adresa voastră de facebook să fie http://facebook.com/ionpopescu.com; nu toate retelele sociale acceptă simboluri în username, așa încât puteți folosi în aceste condiții ionpopescucom.

    4. Și username-ul de Skype (sau cel de pe alte servicii de mesagerie) ar trebui să urmeze aceeași regulă – de exemplu skype vă permite să aveți username-ul ionpopescu.com. La fel stau lucrurile cu Gmail, Yahoo șamd. Puteți avea și o adresă cu domeniul site-ului, dacă vă pricepeți, dar în acest caz e bine să nu fie o adresă redundantă de genul ion@ionpopescu.com, ci una mai elegantă cum ar fi personal@ionpopescu.com sau contact@ionpopescu.com

     
    • Stefan Stratulat

      Aprilie 18, 2013 at 1:25 pm

      Foarte bune completările.

      Unele dintre ele sunt chiar chestii de finețe. Nu toată lumea își face blog/site personal, dar pentru cine vrea sunt chiar foarte bune.

       

Lasă un răspuns

 
