RSS

Cum a fost la trainingul de managementul carierei

27 Mar

După cum vă spuneam în ultimul articol marți și luni ( adică ieri și alaltăieri) am fost la un training de managementul carierei organizat de CIPO. A fost un training foarte mișto iar trainării ( Alma Andrei și Irina Șubredu) nemaipomeniți. Chiar au livrat un training cu succes și au știut cum să ne mențină atenția. Ca viitor trainer am avut de învățat și pe partea asta.

Din câte am înțeles s-a înscris multă lume. Au confirmat prezența aproape jumate din cei înscriși. Iar prezenți am fost de fapt doar vreo 13 persoane. Pierderea lor, câștigul nostru fiindcă așa cele două doamne au putut să ne ofere mai mult din atenția lor. Dar n-am să înțeleg niciodată, dar niciodată de ce te-ai înscrie la un training, mai și confirmi ca să nu vii. Asta e problema cu trainingurile gratuite. Iar dacă ai pune un preț modic, de vreo 10 lei acolo, s-ar plânge toți că ceri bani de la studenți pentru traininguri. În fine, nu despre asta e vorba articolului.

Am aflat o mulțime de lucruri foarte faine la acest training și o să împărtășesc câteva și cu voi. Fiindcă așa sunt eu, mai darnic din fire.

În primul rând am aflat despre etapele  carierei și cum să  îți planificarea carierei.

Etapele carierei sunt următoarele:

  1. Autocunoașterea/Autoevaluare: descoperi cine ești, ce valori ai, interese, abilități, atitudini, trăsături de personalitate
  2. Informarea: te informezi ce cariere ți se potrivesc.Din toate sursele posibile, inclusiv voluntariatul e o sursă de informare.
  3. Luarea deciziei: decizi ce carieră ți se potrivește ție, sau te pliezi mai bine pe ea. Fiecare avem o anumită metodă de luare a deciziei însă la training am primit o metodă în 7 pași. O voi încerca într-o zi când va trebui să iau o decizie și îmi va fi mai greu( de obicei mă hotărăsc foarte repede fiindcă știu ce vreau de la viață ).
  4. Cautarea unui job( nu așa era trecut dar nu mai țin minte exact numele etapei ): aici includem CV-ul, interviul dar și planificarea carierei.
  5. Cariera propriu-zisă
  6. Evoluția continuă- dezvoltarea carierei. 

Bun … cum îți planifici cariera? Sunt și aici câțiva pași și câteva întrebări ce ar trebui să ți le pui.

  1. Formularea obiectivelor de carierăUnde te vezi peste 3 ani, peste 5 ani? Ce schimbări în carieră ai de gând să faci în acest timp?
  2. Identificarea nevoilor de dezvoltare : Ce abilități, cunoștiințe și compentențe ar trebui dezvoltate ca să ajungi unde ți-ai propus?
  3. Tranformă-ți nevoile de dezvoltare în obiective de învățare: de preferat să fie obiective SMART
  4. Identifică-ți opțiunile de învățare: de unde poți să înveți ceea ce ai nevoie. Opțiunile sunt multe.
  5. Monitorizarea progresului: Cum vei constata progresul realizat? Cum îți vei evalua aceste achiziții de cunoștiințe? Cum îți vei adapta CV-ul?
  6. Revizuirea și actualizarea planului: cum te gândești să-ți adaptezi planul de carieră în timp? Lumea e în continuă dezvoltare.

Am mai discutat despre cum să îți faci un CV în așa fel încât să atragi atenția și despre cum să faci un CV corect( am discutat chiar cu CV-ul în față pe modelul Europass).

Apoi am aflat despre importanța scrisorii de motivație și cum ar trebui construită. Să știți că e foarte importantă și majoritatea angajatorilor o citesc. Ca fapt divers, n-ar trebui să conțină mai mult de trei paragrafe.

Și am făcut și câteva simulări de interviu, unde am aflat informații importante despre cum să ne comportăm la interviu, ce bine să spunem, ce nu e bine.

Am spus la început. A fost un training interesat și foarte util. Cei care s-au înscris și n-au venit au pierdut mult. Eu vă recomand să mergeți la CIPO pentru consiliere în carieră. Vă ajută foarte mult.

Site CIPO: https://cariera.uaic.ro/

Facebook CIPO: ww.facebook.com/cipouaic

PS: Dacă vreți să detaliez și alte aspecte al trainingului lăsa-ți un comentariu și văd cum am timp să-l scriu cât mai repede. Eu am scris despre ce am considerat eu mai important.

 
Un comentariu

Scris de pe Martie 27, 2013 în D'ale lui Ștefan, Evenimente

 

Etichete: ,

Un răspuns la „Cum a fost la trainingul de managementul carierei

  1. ancabalaban

    Martie 28, 2013 at 8:07 pm

    Eu ma inscrisesem la inceput, dar din pacate intre timp s-au schimbat planurile, asa ca nu am mai confirmat prezenta.
    Ma bucur ca ai scris cateva idei ca sa vad ce a fost.

     

Lasă un răspuns

 
