RSS

Se poate să citești prea mult?

17 Ian

Am primit acum ceva timp o întrebare care m-a lăsat mască : „Tu nu citești prea mult?„. Am rămas atunci fără cuvinte. Niciodată nu mi-am pus problema că aș citi prea mult sau prea puțin, dacă tot a venit vorba. Pur și simplu citesc. Și din clasa I, când abia învățam alfabetul.

Prima mea carte a fost cea care m-a determinat să învăț să citesc mai repede ca ceilalți colegi ai mei. Primisem cadou de Crăciun o carte „Povești nemuritoare” de Petre Ispirescu ( o țin și acum minte). În iarna aia îi terorizasem pe ai mei să-mi tot citească din carte. Până când m-am ofticat și am început să citesc și să învăț singur să citesc, cu ajutorul celor din jurul meu. Până în primăvara putea deja să citesc singur.

Revenind… Se poate să citești prea mult? Nu cred că poți vreodată să citești prea mult. Cărțile sunt o modalitate de a intra într-o lume creată de tine. Autorul îți dă anumite indicii dar lumea o creezi tu. Asta dacă citești beletristică. Dacă citești cărți de specialitate poți apela la cunoștiințele specialiștilor din toată lumea. Și poți face asta doar răsfoind câteva pagini.

Eu citesc în medie cam 2-3 cărți pe lună. Depinde ce chef am, ce carte îmi pică în mână. Dar citesc aproape zilnic câteva pagini. Nu pot spune că e mult sau puțin, dar îmi place această activitate. Mă calmează, mă liniștește și îmi permite să îmi răspund la problemele ce mă frământă. Și îmi cresc biblioteca cu cel puțin o carte pe lună.

Voi ce credeți? Se poate să citești prea mult? Sau prea puțin?

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Ianuarie 17, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Lasă un răspuns

 
