RSS

De ce iubesc eu Iașiul?

13 Ian

Prea multe nu-mi aduc aminte de prima mea vizită în Iași. Aveam 10-11 ani cred pe atunci. Venisem în vizită la o rudă ce locuia aici. Mi-a rămas în cap sentimentul de a descoperi ceva nou: călătoria cu trenul, orașul, aglomerația unui oraș mare etc. Pentru un copil de 10 ani care stătea și citea aproape toată ziua cărți de aventură a fost un deliciu.

A doua oară când am ajuns în Iași a fost în clasa a 11-a. Venisem la un concurs de contabilitate. Și nu știu de ce dar m-a cucerit orașul. Am stat doar două zile, însă senzația care o aveam în timp ce mergeam pe străzile din centru mi-a rămas întipărită în minte. Eram deja hotărât să vin la Iași la facultate, timpul petrecut aici doar mi-a întărit decizia.

În timpul facultății cred că am străbătut orașul dintr-un capăt în altul pe jos. Plimbări gen Ciric-Copou, Cug-Copou, Tudor-Canta/Păcurari pe la 3-4 dimineața, alături de multe alte întâmplări, au un farmec aparte. Vitalitatea Iașiului e extraordinară. Dacă ai petrecut o zi în zumzăitul Copoului știi despre ce vorbesc.

Multă lume privește Iașiul și blamează lipsa de oportunități, lipsa de industrie, infrastructură. Și tocmai ăsta e farmecul. Acolo unde nu există nimic este foarte mult loc de creație. Dacă nu există nimic înseamnă că ai tot locul din lume că creezi ceea ce vrei.

De asta iubesc eu Iașiul. Pentru că este încă tânăr și necopt. Pentru că este  încă în plină dezvoltare. Cu o mulțime de oportunități. Un oraș cu o dinamică extraordinară. Un oraș pe gustul meu.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Ianuarie 13, 2013 în D'ale lui Ștefan

 

Lasă un răspuns

 
